Artikler om Sundhed

Kom i gang med træningen nu

Kom i gang med træningen nu

De hyperlænker du finder i dette indlæg er af kommerciel karakter og dermed er indhold og link af betalt karakter.

Sommeren er ovre og efteråret har meldt sin ankomst så småt, selvom vejret stadig er i den pæne ende i disse dage. Det betyder, at der er lige godt 9 måneder til det igen bliver sommer, og dermed er der også 9 måneder til at komme i form og få den sommerkrop, som du igen ikke nåede i år.

Vi kommer her med nogle gode råd til hvordan du kommer i gang med at træne hjemme, hvis det kniber lidt med at komme af sted og ud og løbe eller ned i det lokale motionscenter. Det man skal huske på, når man gerne vil i form, er at alt motion tæller. Selvom der naturligvis er noget der tæller mere end andet, så handler det i bund og grund om at bevæge sig og forbrænde nogle kalorier, så man forbrænder flere end man indtager. Gør du det, vil du tabe dig, mere kompliceret behøver det faktisk ikke være.

Gode træningsformer hjemme

Der er mange måder at forbrænde kalorier på i hjemmet, men nogen er naturligvis mere effektive end andre, ligesom nogen er sjovere end andre. En rigtig god måde at forbrænde kalorier er ved at gå lidt i barndommen igen og sjippe. Du skal dog ikke bruge et almindeligt sjippetov, men investere i et godt såkaldt speedrobe sjippetov som dette. Sjipning lyder måske lidt skørt, men det er ikke uden grund at boksere bruger det meget, det giver god motion og gør dig hurtig på fødderne.

Hvis du har børn og en have, er der også en god sandsynlighed for at du har en trampolin, og det er faktisk en anden god måde at få rigtig fin motion på. Du behøver mange dele af kroppen, men selvom du forbrænder mange kalorier føles det ikke så anstrengende, og derfor kan du blive ved længere. Det er cardio træning, og kan derfor bruges som supplement til løb.

Armbøjninger er en af de bedste træningsformer, der har størst effekt i forhold til muskelmasse og samtidig er det en øvelse der intet kræver i forhold til udstyr. Det træner bryst, skuldre og arme og kan give dig et godt boost i forhold til at komme i gang med træning. Lad vær med at tro du kan tage 50 armbøjninger, men start med 10 og så lave dem 3 gange. Du kan altid bygge videre på din form.

Mavebøjninger er en anden disciplin du ikke bør overse, core styrke er noget af det vigtigste i forhold til at styrke hele kroppen, og der kommer man ikke uden om mavebøjninger. Lav dem helt almindeligt eller brug et Ab wheel som dette der gør træningen lidt hårdere.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive offentliggjort. Krævede felter er markeret med *