Archive for maj 2018

Vand er vand – eller hvad?

Vand er vand – eller hvad?

Der er mange forskellige holdninger, når det kommer til vand. Der er ikke mange delte meninger om, at vand er sundt, og at der er sundt at drikke meget vand, men hvordan man drikker det, er der delte meningen om. Et af det helt store og verserende spørgsmål er, om postevand fra hanen er sundere end kildevand man køber i flasker. I Danmark er det dog ikke så svært, da kvaliteten og renheden af vores vand generelt er meget høj, vil postevand i langt de fleste tilfælde være det sundeste, men det kan faktisk godt blive en smule sundere.

Vand er ikke bare vand

Selvom de fleste nok vil mene, at vand er vand og at det har den samme effekt, så er det ikke nødvendigvis tilfældet. I hvert fald er der mange, der mener, at hvis man ioniserer vandet, så bliver det levende, hvilket betyder at det har langt flere antioxidanter, hvis hvis man drikker det “dødt”. Du kan læse mere om ioniseret vand her. Kort sagt er det holdningen blandt mange, at man får mere energi og overskud, hvis det vand man drikker er blevet ioniseret. Det menes også, at affaldsstoffer får lettere ved at forlade kroppen, hvis man indtager drikker denne type vand fremfor den almindelige.

Hvad er ioniseret vand?

Det lyder naturligvis godt, men det spørgsmål mange nok vil sidde med, er hvad det nu lige ioniseret vand rent faktisk er. Ioniseret vand er postevand, som ved hjælp af en elektrolyseprocess i en ioniseringsmaskine bliver ioniseret og omstruktureret. Dette betyder at vandet  har cirka 50% flere mineraler end før ioniseringen, og dette skulle altså både være bedre til at udrense kroppen, såvel som at nedbryde syreophobninger i kroppen.

 

 

Så for at gøre en lang historie kort, så er vand sundt, men noget vand er bare lige lidt sundere.

More

Apps der kan motivere din træning

Apps der kan motivere din træning

Alle der træner, kender nok det med, at det kan være svært at finde motivationen fra tid til anden. Hvordan man finder motivationen er naturligvis forskelligt fra person til person. Nogen skal have en træningsmakker, men træner du alene, om det så er styrke eller kondition, er denne faktor naturligvis væk.

Vi har kigget lidt nærmere på nogle apps, der kan være med til at motivere dig til at træne, selvom det virker lidt tungt at komme i gang.

Endomondo:

Der er nok ikke den store tvivl om, at du kender Endomondo. Uanset om du bruger den eller ej, så kender du den helt sikkert. Den danskeproducerede app, kan måle alt fra cykling og løb til styrketræning, svømning, fodbold og meget mere, selvom den naturligvis kun rent faktisk måler, når du har den på den. Alt andet skal tastes manuelt. Udover at du kan holde styr på hvor meget du bevæger dig, og hvor meget du forbrænder, så er Endomondo også flink nok til at komme med en uge oversigt i en push notifikation, så du kan kigge stolt eller flovt på dine resultater.

Træn med forsvaret:

Træn med forsvaret er endnu et eksempel på en app, der er lavet af en dansk app udvikler. Som navnet antyder det, så gør app’en det muligt at “træne med forsvaret”, hvilket betyder, at man får en lang række af de samme træningsøvelser, som bruges i forsvaret. Man kan også få tilrettelagt løbeprogrammer, der gør at man kan komme i form – hvis man ikke lige er det.

MyFitnessPal

Et godt eksempel på en app, der virkelig kan være motiverende. Den holder øje med hvor meget du bevæger dig, og dermed hvor mange kalorier du forbrænder. Samtidig skal du indtaste dit indtag, så du kan holde styr på om der er balance i hvor meget du indtager kontra hvor meget du forbrænder. Du kan sætte mål op for hvad det er du vil opnå.

Sundhed

Du kan også vælge blot at bruge den din iPhone (hvis du har sådan en), allerede er udstyret med, nemlig den der hedder sundhed. Den viser dig hvor meget du har bevæget dig i løbet af dagen, hvor mange skridt og kilometer du har gået.

 

More

For Guest Posts, Advertorials, and other requests:
Please contact Mavra:
[email protected]


KH Online er ansvarelig for den kommercielle del af denne hjemmeside. Kontakt venligst Mavra vedrørende blogindlæg og lignende via ovenstående email.