Archive for januar 2019

Undgå smerter i ryg og lænd

Undgå smerter i ryg og lænd

Der er rigtig mange ting der spiller ind for at holde sig en sund og rask ryg og lænd. En af de årsager, som spiller ind når vores ryg og lænd er dårlige, er bl.a. forkerte stillinger, inaktivitet, overvægt osv. Der er altså mange parametre der skal passes, hvis du gerne vil undgå en ryg og lænd som har smerter. Her får du nogle råd, som vil kunne give dig en sund og behagelig holdning.

Træn ryggen

En af de værste syndere er en inaktiv ryg, som har nogle meget svage muskler. Ryggen og lænden er en af de mest bærende kropsområder, og er den der gør at man kan holde sig oprejst. Det er derfor vigtig at du regelmæssigt for lavet nogle træningsøvelser, enten i fitnesscenteret, men kan også nemt klares derhjemme. Den mest givende øvelse er den klassiske rygbøjnings øvelse, som kan give dig en sund og stærk ryg.

Skaf de rette møbler

Mange personer lider også af rygsmerter, pga. deres siddestilling enten i sofaen, eller på stole derhjemme. Det er så vigtigt at du ikke sidder og spænder i din ryg, når du sidder ned, da det belaster den på den helt forkert måde, som ødelægger muskler og led. Hvis du mener at det er dine møbler som giver dig smerter bag på, så kan det kun gå for langsom med at få købt nogle møbler som du kan sidde ordentligt i. Skal du have et møbel som du sidder fantastisk i, skal du købe en Lounge Chair fra Vitra Eames. Du finder ikke en stol som er mere behagelig at sidde på en denne.

Løft rigtigt

Lige et hurtigt tip til slut, er den klassiske, som man stadig falder i. Det er nemlig super vigtigt at du løfter rigtigt, når du skal løfte noget tungt. Et rigtig løft skal gøres med benene, ved at bugge helt ned i knæ, og løfte sig op med benene. Bruger du ryggen, vil den blive overbelastet, og du kan skade den alvorligt.

More

Afstress hjernen med en sund hobby

Afstress hjernen med en sund hobby

Selvom alle de udviklinger og alle de teknologiske vidundere som hele tiden bliver udviklet er til for at gøre vores hverdag nemmere og mere effektiv, så har vi aldrig levet i et mere indviklet samfund. Dette er hårdt for vores psyker, da der hele tiden bliver stillet højere krav til os. Derfor er der i dag rekord mange danskere som går ned med stress på grund af uddannelse eller arbejde. Dette er enormt vigtigt at forbygge. For at forbygge stress er det vigtigt at tage pauser en gang imellem. Dette kan man gøres med forskellige sunde hobbyer som udover at være afslappende og afstressende også træner hjernen.

Sy dig væk fra stress og jag

I dag er det de færreste som stadigvæk ynder at benytte håndarbejdets kunst. Dette på trods af at det både er enormt nyttigt og sundt for hjernen. Når man syer træner man sin koncentration og sin præcision, da man skal bruge lang tid med meget småt arbejde for at se resultater. Derudover skal man kunne lukke resten af verdenen ude og glemme alt, hvad der stresser en. Find gode syopskrifter her.

Træn hjernen med en god bog

I dag når vi bare skal have noget hurtig underholdning, så sætter vi os foran fjernsynet eller computeren og tænder for Netflix. Dette kan en gang imellem være godt imod stress, men vi får ikke det store ud af det. Hvis vi en gang imellem vælger at læse en bog, vil vi opnå mange fordele. Vi vil få et større ordforråd, bedre hukommelse, vi vil læse hurtigere osv.

Tøm hjernen ude i det fri

En gang imellem er det bedste dog slet ikke at foretage sig så meget. I stedet viser det sig nemlig at være sundt at tømme hovedet fuldstændigt. Det perfekte sted for dette er ude i den friske natur, hvor man nemt kan drømme sig tilbage til simplere tider.

More

For Guest Posts, Advertorials, and other requests:
Please contact Mavra:
[email protected]


KH Online er ansvarelig for den kommercielle del af denne hjemmeside. Kontakt venligst Mavra vedrørende blogindlæg og lignende via ovenstående email.