Archive for maj 2021

Få 3 gode tips til at holde dig i gang

Få 3 gode tips til at holde dig i gang

Når du holder dig i gang og bruger en masse energi, får du også ny energi og nye kræfter. Derudover giver det dig en god og tilfredsstillende følelse i din krop, når du bevæger dig og dyrker motion. Til gengæld er det nogle gange svært at finde en god rytme og rutine.

Her får du tips til, hvordan du holder dig i gang.

Læg bevægelse i din kalender

Hvis du har svært ved at finde en god rutine, så er det en god idé at begynde at bruge din kalender. Hvis du lægger ind i din kalender, hvornår du skal bevæge dig og træne, bliver det nemlig til en del af din ugentlige rutine på samme niveau som alle dine andre planer.

Det er en god måde at gøre det på, hvis du føler, at du har svært ved at finde tid til det.

Meld dig ind i dit lokale fitnesscenter

Der er stor forskel på, hvordan folk træner og motionerer bedst. Hvis du foretrækker, at der er en hel masse udstyr og maskiner foran dig, er det oplagt at træne i et fitnesscenter. I et fitnesscenter har du mange muligheder, for der er alt fra løbebånd til store vægtstænger.

Du bliver nogle gange mere motiveret af at stå i et center sammen med andre, der også træner. Der ligger fitnesscentre nærmest overalt, men her finder du et professionelt fitnesscenter i Odense.

Løb eller gå en tur

Hvis du er mere til noget motion og bevægelse, der ikke kræver noget, så er en gåtur eller løbetur en rigtig god løsning. Det kræver nemlig hverken noget smart udstyr eller grej at gå eller løbe en tur. Det er noget, du har mulighed for at gøre hvor som helst, så der er ingen undskyldninger for ikke at komme afsted.

More

Lider du af koncentrationsbesvær? – læs mere om hvad der forårsager det, og hvad du kan gøre ved det

Har du eller dit barn uro i kroppen, svært ved at sidde stille, afledes nemt eller forstyrrer andre? Det kan endda være, at der er tale om kortvarigt fokus, eller at der er besvær med, at man selv tager et initiativ til at starte eller gå i gang med opgaver. Koncentrationsbesvær kan være mange ting og dermed også have mange årsager. Derfor er det vigtigt at lære mere om det, og hvordan man kan gøre noget ved det, også fordi det er et super forstyrrende element i hverdagen.

 

I denne artikel kan du læse mere om, hvad du kan gøre ved koncentrationsbesvær, og hvorfor det opstår.

Find roden

Koncentrationsbesvær skyldes oftest ubalance i dine sanseindtryk, men forskellige situationer og dage kan også have en indvirkning på det. Ja selv endda din døgnrytme og dit stressniveau kan have indflydelse på din koncentrationsevne.

 

Er du i ubalance af en eller anden grund, kan det medføre koncentrationsbesvær, som medfører uhensigtsmæssige bevægelser, handlinger, adfærd og reaktioner. Det kan medføre, at der gåes på kompromis med din gode udvikling, din læringsevne og dine sociale interaktioner. Ydermere kan din hverdag og arbejdsmæssige situationer blive påvirket. Uanset om der er tale om en voksen eller et barn, er det vigtigt, at der ikke bliver dunket i hovedet for den manglende koncentration og fraser som “koncentrer dig nu” eller “sid stille”. Det hjælper så absolut ikke på problemet.

 

Det er vigtigt, at roden til koncentrationsbesværet bliver kortlagt, og på den måde kan den derfor også arbejdes med. Når du finder roden til dit eller dit barns koncentrationsbesvær, kan du også arbejde med det mere hensigtsmæssigt og dermed også opleve resultater og succeshistorier. Læs mere her og få hjælp til koncentrationsbesvær.

More

For Guest Posts, Advertorials, and other requests:
Please contact Mavra:
[email protected]


KH Online er ansvarelig for den kommercielle del af denne hjemmeside. Kontakt venligst Mavra vedrørende blogindlæg og lignende via ovenstående email.