Artikler om Sundhed

Sådan får du sundere hår

Sådan får du sundere hår

De hyperlænker du finder i dette indlæg er af kommerciel karakter og dermed er indhold og link af betalt karakter.

Har du nogensinde tænkt på dit hår? Ikke for at starte nogle unødvendige bekymringer, men har du nogensinde kigget på dit hår og tænkt på, om du kunne gøre det sundere? Gøre det pænere? For det kan du nemlig, i den rækkefølge. Gør du hår sundere, så gør du det også pænere. Og ingrediensen ligger i kosttilskud og vitaminer. Dette kan hjælpe din krop, især også dit hår. Det handler bare om at introducere det ind i din rutine!

Find de rigtige vitaminer

Generelt set, så er alle vitaminer godt for dig! Din krop skal helst have dem alle. Men hvis du spiser variabelt og sørger for at se solen i ny og næ, så burde kroppen kunne tage imod det uden nogle problemer. Men hvis du gerne vil være sundere, så kan du sagtens tage mere af et vitamin. Du kan aldrig få for mange vitaminer.

Så hvis dit fokus er på dit hår, så find hår vitaminer, specifikt tage b- og c-vitamin. Disse to vitaminer tilsammen, kan hjælpe kroppen med at genoprette en sund hårbund, så håret kan vokse sundere ud. Og derfor også pænere ud. B-vitaminen er vigtigt for din krop at have, for overhovedet at oprette hår. Mangel på denne, kan lede til hårtab. Og c-vitaminen er ikke lige så vigtig, hvis du har mangel på det. Men det kan hjælpe meget, hvis du sørger for at have nok af det. Det kan nemlig hjælpe kroppen med at give en mere fyldig hårpragt. Så hvis du ønsker det fylde og smukke hår, kan du ikke undvære C-vitamin.

Når det kommer til mineraler

Ligesom vitaminer, så kan du også gøre brug af de rette mineraler. De to du skal kigge særligt efter, er magnesium og jern. Magnesium er en vigtig én, fordi den ikke dukker ofte nok op i almindelige kost. Ligesom C-vitamin, så hjælper denne med hårpragten. Så ønsker du fyldigt og smukt hår, så sørg for at få noget magnesium ind i din kost! Hvis du ikke kan finde ud af, hvordan du skal få det ind i din rutine kost, så kan du få det igennem kosttilskud.

Jern er ikke så svært at få fat i. Det findes i mange koste og det spiser mange af os. Men hvis man opdager, at man ikke har jern i sin kost, så vil man gerne hurtigt få det, fordi det, ligesom B-vitamin, kan lede til hårtab, hvis man mangler det!